Wednesday, July 4, 2012

Salah ke saya cintakan sahabat saya kerana Allah???

Assalamualaikum....

 Saya pelik.....

  • Kenapa bila saya menunjukkan kasih sayang saya kepada sahabat yang sebaya, orang lain kata saya dan dia lesbian??
  • Bila saya sayangkan sahabat yang lagi muda dari saya ,orang kata itu adik saya?




Hakikat,hidup ini sunyi sangat tanpa sahabat. It's normal. Basics of life. Semua orang tahu. Salah ke saya ekspretasikan love saya pada sahabat yang saya cinta kerana Allah? Itu rasanya lagi baik kalau nak dibandingkan espress kan love pda kekasih yang jelas haram. Ye tidak?

Saya tak suka buat perkara sia-sia. 

Berkawan sebab saja-saja.
Bermain sebab suka-suka.
Belajar sebab keluarga.

 Selalunya perkara begini jarang lead kita ke syurga :((




Hayat umat Muhammad tak lama. Bila-bila je Allah boleh tarik. Pahala kena kumpul,pahala tak datang bergolek depan mata. Sedar diri sendiri tak baik mana. Dengan persahabatan yang ikhlas sebab Allah,Insya-Allah lead kita ke syurga :))

Perkara ni ingatkan diri sendiri dan orang lain. Segala yang baik datang dari Allah,yang lemah,juga datang dari Allah tapi disandarkan pada kelemahan hambaNya ini :))


Moga Allah redha~
Ameen~~


 


No comments:

Post a Comment