Wednesday, November 16, 2011

perfume with alcohol vs perfume without alcohol....

Assalamualaikum...

Saya:Perfume ade alcohol ni boleh pakai buat solat tak?
Ustaz:Bila kita pakai perfume,alcohol tu cume bau jer....bila kita pakai sesuatu perfume,alcohol tu akan hilang dengan sendiri sebab alcohol tu sesuatu yang membuatkan perfume tu wangi je....
Saya:Habis yang cakap syubhah tu apa ustaz???
Ustaz:Entah saya pun tak tahu kenapa orang cakap macam tu.Sebab setahu saya alcohol tu hilang sendiri lepas kita pakai perfume tu...kalau awak tak caya,awak tanya cikgu biologi awak.
Saya:Ok,terima kasih ustaz.



Saya:Cikgu,ustaz suruh tanya pasal alcohol.Alcohol tu apa cikgu?
Cikgu:Lemak haiwan atau pun lemak sayuran.Kenapa?
Saya:Ustaz cakap alcoholtu bau je.Bila sembur kat badan dah takde alcohol dah.Betul ke cikgu?
Cikgu:Betul la apa yang ustaz cakap tu.
Saya:So,perfume yang ada alcohol boleh pakai untuk solat tak?
Cikgu:Rasa awak??
Saya:Kan dah tak ada alcohol.
Cikgu:So???
Saya:Errr.....


P/s:The conclucion???

No comments:

Post a Comment