Friday, August 17, 2012

Sweet memory ever :))

Assalamualaikum :))

Salam Aidilfitri dan salam ramadhan(*ramadhan tak habis lagi) . Penat balik kampung. Sampai rumah pukul 7 lebih,gedebakgedebuk pukul 8 lebih pergi rumah atok mak & jemaah terawih kat situ . Huh,jadual 1 hari yang tak pack sangat. Tapi agak penat. Esoknye ikut abang n along pergi beli kasut n angkut skali sepupu yang tinggal kat Melaka tuh :)

Tahun ni Ramadhan dah nak habis dah *sobsob . Berapa hari tak puasa? *A secrets makes woman woman . Macam mana hidup lepas ramadhan ni? Moga-moga terus istiqamah la ye dengan segala amalan sunat yang kita dah buat sepanjang ramadhan ni. Yelah, syaitan dah terlepas, mesti la banyak gangguan dan hasutan dari syaitan kan? Sebulan dah terikat, bila dah terlepas mesti la sang syaitan semua samok ajak orang ikut dia kan? 


Tahun ni terase sweetnye ukhwah yang terjalin dengan sahabat . Berbuka dalam satu bas. Makan je apa yang ada dengan kadar yang berpatutan, berkongsi segalanya and yang penting ikut sunnah :)) Berbuka dengan kurma dan air dan makan sekadarnye sahaje . Then yang lelaki bagi dak perempuan air kotak,yang perempuan provided dak laki dengan kurma and segala makanan yang ade waktu tu. huhuhu,sweetnye hidup dengan bersahabat :))



Yang paling tak menahan, bukak selawat&nasyid dalam bas. Driver tu dengan kawan dia orang non-muslim. Terase best bila biar dia dengar kalimah-kalimah selawat and nyanyian-nyanyian para penyanyi nasyid :))
Moga Allah bagi hati mereka terbuka . Ameen :))

SELAMAT BERBUKA :))

 

No comments:

Post a Comment