Saturday, August 18, 2012

Hakikat itu memang pahit kan??

Assalamualaikum...

Penat bermain dengan realiti. Sebab tahu,hakikatnya,pahit untuk ditelan. Bila kita tahu orang tak suka kita, first of all,ape yang kita akan buat dulu? Kita mesti la sentap kan? Kenape dia tak suka aku? Apa kekurangan aku? Apa salah aku? And ade jugak yang gaye dia macam ni, Ade aku kesah? My life my style, so what? Huh,bermain dengan realiti ni memang pahit....

Kita semua hidup dalam realiti. Aku dah lama penat jadi orang. Manusia ni jelas sekali memenatkan. Tapi,bila aku fikir balik, aku jadi bersyukur. Bersyukur sebab Allah jadikan aku macam ni. Ada keluarga, kawan dan sahabat yang memahami. Allah uji aku sebab Allah sayang aku. Allah nak aku selalu ingat pada-Nya. Berapa ramai je orang yang fikir macam ni? Tipu la cakap tak pernah salahkan Tuhan, tapi bila kenang balik nikmat yang Dia bagi, cepat-cepat aku istighfar. Tak sangka cepat sangat aku terlalai bila syaitan goda. 

Dalam proses baiki diri, lagi banyak ujian yang Allah bagi. Hati kena kuat dan tabah mengharungi hari-hari yang mendatang. Ye, hati kena kuat. Itu salah satu ujian buat diri dan iman. Tak boleh mengeluh, iman tak boleh goyang. Kena ada sahabat yang seiman dan berkesan untuk tarik diri ini ke jalan yang lurus. huh :))

Walaipun penat, hati bolak balik, namun deep inside, aku tahu ni baru sikit. Banyak lagi perkara yang aku perlu lalui, yang Allah dah tetapkan untuk aku.  So Shahidah, be strong. Allah know the best for you :))

#keepsmile#


No comments:

Post a Comment