Saturday, September 15, 2012

islamic short film :))

Assalamualaikum.

Alhamdulillah sampai rumah. Ingatkan rumah tak ada orang, tak sangka pula Angah balik lagi awal kan. Ok, kemas rumah. Sampai-sampai je terkejut sebab *rumah macam tongkang pecah yang tak berapa nak pecah :))

Survey-survey cerita "Innocence of Muslim" tiba-tiba keluar benda lain pula.  Biasalah :) youtube. Teringin jugak nak tengok video yang hina islam tu kan. Sambil-sambil tu, tertengok short film yang islamik. Serius best. betul. Tak tipu.

Tapi, tu semua reflect dari diri sendiri la. Depends pada korang la nak judge short film tu macam mana. Melambak kat youtube kot. Kalau tak jumpa, try tnya orang yang terer bab-bab IT ni. Aku out of the list la yang pasti.


 Yang first aku nak kenalkan, title dia Innocent of Muslim. Nak tunjukkan je, yang org islam ni baik sebenarnye. Tak macam orang barat cakap. Perempuan islam ni, akan buat ape je untuk tolong orang. Ade sikit la adegan dedahdedah aurat. Tapi aku rasa sebab perempuan tu maybe non-muslim @ mazhab lain kot.  Waalahualam'. Aku bagi film ni 8/10 la.

Yang ni film 2nd aku tengok.Ni pulak citer pasal perubahan seorg hamba la. Change of heart doesn't mean change the past. Kalau sorang tu berubah, yang dah berlalu tu, biarkan je berlalu. Sekarang kita kena mulakan hidup baru tanpa dibayangi apa dosa lama yang kita dah buat. Kepada buddy-buddy aku yang nak change tu, aku sarankan tengok la filem ni. Unique and fantastic :)) Yang ni, aku bagi 9/10 lah.


Yang ni pulak pasal forgive (kot). camne kalau tiba-tiba kita mati tapi tak sempat nak change? Ala-ala cerita contengan jalanan(Hlovate) jugak la.Yang ni 8/10 aku bagi.

Ceh, bagi filem omputih. Suka sangat berlagak dengan omputih kau tu. Tapi tak pe. Jiwa kemelayuan aku ni still lagi wujud. Dont worry. aku rasa most of budak sekolah aku dah tahu kot. Tapi takpe, buat yang tak tau tu, meh sini aku bagi list. Mana kertas conteng-conteng? mana pen? Cepat! No repetition !!!!


Ada lagi, tapi tu korang cari sendiri. aku bukan youtube. k, Assalam :))

p/s: terasa nak buat tayangan dengan ahli usrah pulak :))

No comments:

Post a Comment