Thursday, December 6, 2012

Dakwah can act in many form.....

Assalamualaikum.

Well. Lepas SPM, macam tak ade keje je kan? Padahal kerja melambak. Huhuhu. Kaki atok mak dah selamat kena potong dah. Sampai paha. Alhamdulillah, atuk dapat terima dengan redha dan hati terbuka :))

Yang aku paling kagum sekali, atuk tak sesekali tinggal solat. Solat is her first priority tau. Tapi, atuk tak amik wudhuk la. Atuk amik tayamum je. Tukang tolong dia, erm, opkos la......NURSE. hehehe. Aku tolong sikit-sikit je la.

Huhu. serius aku nak pergi. Tiba-tiba nampak kena tempah tiket pula. Adoiyai~~ hancur harapan! hancur!!! Huhuhu. Dah la bukan senang nak dapat benda macam nie kat Malaysia :'(

Antara yang bestnye benda ni, ada ceramah from people or mufti(kot) dri overseas. Ada dari UK, USA, Australia, Saudi Arabia and yang memang and pasti ada, of course la Malaysia!! Huhuhu. Selain itu, ade performers tau! dri serata dunia pulak tu. Jom la pegi ramai-ramai!(ceh!)

Ok, baru masuk isi. Sebenarnya, aku sangat kagum dengan islam ni tau. Tak pernah nak menyusahkan aku dalam apa jua keadaan. Cuma orang sekeliling je kot yang pandang pelik sikit. Well, tak pernah dibuat orang  kan. Video ni, lebih kurang bukak la mata aku tentang world wide islam. Aku serius tak kenal sape performers dia. Korang kenal ke dgn Bro Omar Esa, or Shinji Moriwaki?? Aku pun tak kenal. Hehe

Tapi, yang aku tahu kan, diaorang dakwah cara diorang tersendiri. Malas la aku nak eloborate panjang-panjang kan? Tengok sendiri dan cari sendiri. Ala, bukan susah pun. Alang-alang tu, cari la sekali, Muslim Belal , Mohamad Ali, Shazet. Cari la. nanti baru korang nampak betapa mudahnnya islam tu.

Yelah, zaman sekarang ni, orang dah mula start nak jadi jahiliah moden kan? Belajar tinggi-tinggi, tapi bila tanya pasal hukum tajwid dalam Al-quran pun, aku pasti ramai je yang sangkut kan? Aku sendiri pun masih belajar. Gaya macam senang je kan. Tapi susah jugak la sikit. Aku bukan terer sangat bab-bab hukum ni.

Dekat sekolah aku selalu cakap.

"Sahabat-sahabat Nabi dulu, siang macam singa kelaparan, malam umpama bayi yang menangis."

 So, live well or live hell. We choose :))




No comments:

Post a Comment