Friday, December 14, 2012

I hate you when you said i love you

Assalamualaikum.


Apa khabar viewers-viewers sekalian?

Tajuk entri tak nak hot lagi lah kan? Hehehe. Bukan selalu. Ye tak?
Salah satu sebab dia, aku tahu tak ade orang bace blog ni. Ye la, kalau nak di bandingkan dengan blog M.Kay, zackzuhairi, Inche Gabbana memang jauh la kan? Tengok followers je dah tau blog tu famous ke tak. Belum lagi trafik blog lagi. Trafik blog aku? huh, nak nangis tengok :'(

Baru beberapa minggu SPM berlalu dengan gayanya. Tapi, lepas 6 Dec je, kengkawan aku ramai yang couple. Huh, dia orang memang tak boleh hidup tanpa perempuan ke? Kadang-kadang, aku yang malu sendiri. Sebab ape? Sebab aku segan maruah kaum perempuan kena pijak-pijak free je. Ade mamat ni cakap, aku ni jual mahal. It's better i saves myself to somebody that legal to me, ye tak? 

Exacly, pendapat  aq, tak semua orang nak jadi soleh/solehah. Macam aku. Aku just nak jadi baik je. Menuju Allah redha. Tapi tak nak jadi solehah sangat. Tudung labuh-labuh, no jeans. For me, islam is simple. Asal tutup aurat, ok jalan.No offense .No dikriminasi. Suka hati.Asal tak langgar adab-adab sebagai seorang perempuan, dah le~ Asal tak langgar garis panduan yang ditetapkan, cukup la. Islam=Simple.

Sudah-sudah la dengan love-love engkau tu. Tak kemana pun. Nak jejak syurga pun belum tentu lepas tau. Ambil gambar pegang-pegang dengan boyfriend, pastu tulis status, "hope our love till jannah". What the heck of that la? Ok, aku fikir, mungkin, makhluk-makhluk tu tak tau kot yng pegang-pegang without nikah tu haram kot? Than, the status should be like this "Hope our love till jahannam". Betul la kan???

Ingat nak masuk syurga senang ke? Memang la, ada hadis cakap,
"Jika seorang perempuan mengerjakan solat yang lima, puasa di bulan Ramadan, memelihara kehormatannya dan taat kpd suaminya maka akan dikatakan kepadanya masuklah ke dalam syurga dari pintu mana sahaja engkau suka."  (HR Ahmad da Thabrani)

Tapi, perempuan sendiri kena ingat, Rasulullah cakap, ramai orang kat neraka tu wanita. Senang masuk syurga, senang juga masuk neraka. Allah tu adil kan??

#moga ALLAH redha#
peace :)

No comments:

Post a Comment