Thursday, January 24, 2013

Antara Maulidurrasul dan wasataniyah..

Assalamualaikummm!!


Tarikh yang aku tunggu-tunggu akhernya tiba jua!!!!! Teringin nak ucap sanah helwah dekat Nabi Muhammad :'( So, hari ni dah genap dah 1381 tahun Junjungan Besar kita tinggalkan kita didunia yang sementara ini. And, yang ajaibnya, even Rasulullah dah wafat, tapi ajaran baginda masih utuh sampai sekarang :)) And, yang lagi bahagia, aku merupakan salah satu penganutnya. Terima kasih Ya Allah.

* tiba-tiba rasa beruntung :'*

Uhuk *kibas-kibas sawang*. Hachemmm. Lama tak conteng kisah sukadukamasamanis kat sini. A bit busy*ehh? jaga Nenek yang istimewa di hati ^.^. Ditambah kemalasan untuk online di lappy/komputer/notebook dan ditumis dengan kpeningan apabila melihat skrin komputer. Huh, =,= relieve.

Lagi 2 minggu pakcik aku kawen =,=. Tengok la kalau aku rajin upload gambar dia *tak rajin. Kekekeke. Emm, tadi pergi Maulud Nabi dekat Masjid Sultan Ismail, Muar. Habis ceramah terus jalan-jalan dekat sekitar masjid dengan Mrs Mak. Mr Ayah dan Mr Adik kemana entah hilangnya. Rancangannya nak rembat  1 dulang and makan satu family.

Sesat di tengah jalan nampaknya =,=". Dapat air je. Alhamdulillah, it's oke ada dari tak ada kan? ^.^.

Tadi ceramah pasal wasataniyah...... err, lupa. tapi penceramah tu best la. Mrs Mak dan Mr Ayah kenal, tapi aku tak la. Yang penting bukan ustaz Azhar Idrus. Tak kisah la siapa-siapa yang bagi ceramah, asalkan dia ikhlas nak dakwah kat orang dah cukup kan :D

Aku masih blurr dengan wasataniyah ni... Sibuk laung-laung pasal wasataniyah tp aku masih lagi tak faham =,=. Sebab.....

Wasataniyah= kesederhanaan


Wasataniyah...Kesederhanaan.... Tapi, aku terfikir, adakah orang yang laung-laungkan wasataniyah ini juga cuba berbuat demikian? Korang ada akal, fikir sendiri. 

Agama islam itu syumul. Aku nampak islam tu cantik sangat. Sebab tu aku sayang sangat nak kotor kan, calarkan atau buang islam. Aku kalau boleh nak jaga dia, belai, bawak dia kemana aku nak. And yes, itu perkara yang aku cuba nak buat sekarang. 

Dan yang paling penting, aku tak nak aku sorang je yang tau Islam tu cantik. Aku nak semua orang tahu betapa cantiknya Islam itu. Terutama bagi mereka yang tak tau. 

Itu salah satu sebab kenapa aku suka lepak dengan orang yang agak "bermasalah".

Nanges :'(

1 comment:

  1. assalamualaikum..
    do follow me..
    dan saya akan follow awak...

    ReplyDelete