Sunday, September 25, 2011

Krisis cinta...parah jika tak diurus dengan betul...XD

Assalamualaikum..

Syukur hari ini dapat dimulakan dengan gembira sekali.Semalam Allah bagi ujian,sebab tu la saya tak dapat berbloging.huhuhu.Sekarang ni pun masinh pening lalat sikit.Tak pe,tak pe,Allah lebih tahu ape yang saya buat hari ni sampai dia bagi ujian.huhuhu

Semasa hari Juamaat,16 Sep. sekolah saya telah mengadakan karnival asrama.Semasa hari tersebut berlangsung acara pentomin(berlakon tanpa suara tapi menggunakan suara orang lain).Terbahagi kepada 2,upper form dan lower form.Pentomin yang dipersembahkan oleh lower form semuany berkisar tentang cinta sampai saya pun naik bosan.

Cinta.Macam-macam gaya ada.Tertukar handfon la,terlanggar la,playboy la.Argh!!terterkan tengok cerita cinta je.Rasanya semua orang tau apa resourses cinta yang utama iaitu cinta pada Allah.Cinta pada Allah membawa kita ke syura,cinta pada Allah membuatkan kita seronok untuk mengenalinya,cinta kepada Allah membuatkan kita berlumba lumba membuat kebaikan.Macam-macam perkara baik terjadi kalau kita cintakan Allah melebihi segalanya.

Mereka budak-budak lagi.Sebab tu asyik fikir pasal cinta jer.Krisis cinta ni berlaku bila mereka tak tahu siapa yang patut mereka cintai.YANG PALING MEREKA CINTAI.Mungkin.Saya juga pernah melalui krisis cinta ini.Tapi,it depend on us how to handle that love's crisis.Betul la tu.Banyak lagi benda yang kita perlu fikir selain cinta.Homework ke,parent ke,siblings ke and so on.Buat menyemak minda je.And the most important is,LOVE SUPPOSED LEAD US TO HEAVEN,NOT TO HELL.....Fikir-fikirkan lah.....XD

No comments:

Post a Comment