Friday, August 24, 2012

bilamana iman teruji....

Assalamualaikum....

Betul la Tuhan cakap, 

"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta."
Surah Al-Ankabut ayat 2-3

Bila iman dah makin nak meningkat, mula la macam-macam yang kita rasa. Contoh, baru nak start pakai tudung, macam-macam syaitan goda supaya bukak tudung. Kata rezeki tak ada lah, ape lah. Biasalah. Syaitan. Mana pernah lepaskan anak adam yang buat baik, ye tak?

Bila orang tu dah perfect dari segi aurat, Allah uji dengan benda lain. Seperti, ikhtilat. Ya, ikhtilat! Konon-konon tak ada apa-apa, padahal, huh, mesra macam apa je. Geli aku tengok. Sebab tu la muncul couple islamic kan??


Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan).
Surah al-isra 17:32


Aku cakap orang, aku ingatkan diri sendiri jugak. Diri sendiri tak sempurna, sebab itulah, taip kejadah benda ni. Ye, tau diri tak sempurna. 

Aku dam proses tarbiah, proses mendidik. Proses didik hati, didik diri jangan jadi teruk. Nak jadi muslimah bukan senang. Susah tau. Macam-macam kena jaga. However, i know, GOD always with me :))


this song for you, muslimah :))


No comments:

Post a Comment