Wednesday, August 22, 2012

pengajaran dari seorang budak kecik :))

Assalamualaikum...

Penatnya beberapa hari ni. Buku? Huh, rindu habis nak sentuh. tapi aku belajar jugak pe. Ade la kan dari tak ada. Dont worry, trial so far ok. Result? Tu tak mau cite. Tu kesah lepas cuti.Sekarang kisah study. hehe :))

Huh, penat jugak ye jaga iman ni sebenarnya. Silap langkah sikit je, habis semua amalan. Penat, penat. Sia-sia je buat amal tapi banyak kena tolak dengan Tuhan :DD

Tadi tiba-tiba sentap. Aku ade sorang sepupu yang comel gila. Budak kecik la. Dalam umur 4-5 tahun jugak la*aku lupa umur dia .Comel je dia pakai tudung. Tiba-tiba kakak aku tanya, "kenapa Kak Ngah pakai tudung?" Dengan selambanya dia menjawap "Nak tutup aurat. Tak nak nampak ****". Akak aku jawap balik "Tengok kak Shaidah. Pakai selendang. Tutup dada jugak". Aku diam sambil tersenyum. Si sepupu aku ni tengok aku betul-betul. Pastu dia kata, "Taklah. kat tepi nampak aurat".


DUSH!! Aku terasa :'((


Budak kecik kat rumah aku pun pandai kot. Tau yang tutup aurat tu wajib. Memang la kan orang kata budak kecik je kan, lama-lama nanti, bila dah tahu bergaya, tudung pun boleh tanggal. Tapi, kita kena didik dari kecil kan??


Lepas ni taubat tak nak pakai selendang lagi. Aku sebat pashmina je la ~~

No comments:

Post a Comment