Wednesday, January 2, 2013

Tahun baru, mental baru :)

Assalamualaikum :)

Dah nak masuk alam baru dah~ ngee~ Dah tak ade sekolah dah~ Mesti aku miss masa-masa dekat sekolah kan? huhu


Dah new year dah~ Huh!

Rasa macam baru semalam je sekolah. 
Rasa macam baru semalam je SPM.
Rasa macam baru semalam je ucap goodbye dekat sahabat-sahabat.
Rasa macam baru semalam je jadi ahli Syukbah Usrah Ceramah.
Rasa macam baru semalam je jadi ahli dorm Sumayyah.

Huh, banyak betul kenangan dekat bumi Iskandar. Kisah kawan-kawan, hantu, histeria,usrah, padang bola, lepak rugby dll. Yang paling aku rasa macam baru semalam aku buat, tengok bintang dekat court dengan Paae, Epah and Ashma. Tu la kenangan paling manis dimana sehari lepas tu, aku kena marah dengan budak dorm aku sebab diorang risaukan aku. Huhuhu.

Tu kisah lama. Sekarang kena buka buku baru. Minda baru. Tahun baru. Hari baru. Azam baru.

Azam tahun ni, sama macam azam tahun lain. 

Nak Jadi Lagi Baik Dari Tahun Lepas

Tu azam yang basic. Azam yang specific:
  • Nak try solat fardhu awal waktu :)
  • Nak try tak pakai jeans keluar rumah :)
  • Nak try pakai baju muslimah:)
  • Nak try jadi more solehah:)
  • Katakan taknak! kepada berlagak dan riak:(
Huh, yang last tu aku kena take note. Sebab tu la yang aku paling nak buang. Riak tu kan syirik kecil. Dah tak mau dah syirik-syirik ni. Kena taubat nasuha tu...

So, mental aku pun kena baru. Dah tak mau tak matang-tak matang lagi lah :)





No comments:

Post a Comment